vineri, 19 iunie 2009

Un ghid al frumuseţii lăuntrice


Cuvintele Părintelui
Un ghid al frumuseţii lăuntrice


Antologie si cuvânt înainte
Pr. prof. Radu Dorin Micu

Printre noi sunt îngeri…

A fost prima oară când l-am văzut aproape: într-o seară de aprilie, în capela Facultăţii de Teologie din Sibiu, la Liturghia Darurilor. A intrat prin uşile impărătesti şi, văzându-mi nedumerirea de novice, aflat în anul I, un coleg mi-a şoptit: „E Preasfinţitul Justinian”. Slujba, ale cărei ecouri îmi sunt incă vii in suflet, a fost minunată. La sfârşitul ei, intr-un scurt cuvânt de învătătură, Preasfinţitul ne-a spus un lucru care m-a tulburat profund: „Mulţi suntem oameni fireşti, cu lipsuri, cu păcate, dar să ştiţi că printre noi sunt îngeri.”
Mă uitam în jur la colegii mei gândindu-mă: „Sub al cărui chip stă ascuns îngerul?”
Înca nu aflasem (nu aveam cunoştinţe de „teologie liturgica”) că îngerii, dimpreună cu oamenii, aduc slavă lui Dumnezeu la Sfânta Liturghie. Eu căutam îngerul printre cei văzuţi. Si ştiu astăzi că nu mă înşelam: el era acolo…
Cartea de faţă s-a născut din nevoia de a mărturisi o dragoste, prea des nedesluşită deplin nici măcar propriului meu suflet, pentru un om in vecinătatea căruia am simţit adierea de zefir a sfinţeniei.
Din acest motiv mi-am asumat postura unui „hot de mărgăritare”: cu gândul de a le dărui celor care-l iubesc pe Părintele nostru si ii caută povaţa. Aceia care o vor citi vor descoperi o teologie a dragostei si a îngăduinţei, o teologie poetică sub forma unui şirag de apoftegme demne de Pateric. Într-o lume a confuziei spirituale, caracterizată prin slăbirea discernământului duhovnicesc si căutarea avidă a divertismentului, într-o lume in care proliferează o „estetică” a sluteniei, această carte ne oferă repere spirituale ferme si clare, dezvăluindu-ne tainele Frumuseţii autentice, desăvârşite, veşnice.
Să ne preumblam prin această splendidă „pajişte de crini” si să ascultam cu inima cuvintele Episcopului Justinian, Părintele nostru…
Cartea a apărut la Editura Mega, Cluj-Napoca, 2009
Aceasta a fost întotdeauna bucuria mea: să stau de vorbă cu Dumnezeu despre voi şi să stau de vorbă cu voi despre Dumnezeu. PS Justinian

Niciun comentariu: