vineri, 17 iulie 2009

Ce este codependenţa

Din Ieşirea din labirint
pagina 13

Haideţi să începem prin a identifica atitudinile sau comportamentele de codependenţă.
Verificaţi dacă vreuna dintre afirmaţiile din lista de mai jos se potriveşte cu ceea ce se întîmplă în viaţa voastră.

1._ Nu suport să stau singur.
2._ Sînt perfecţionist.
3._Numai aprobarea celorlalţi mă motivează.
4._Sînt disperat cînd nu pot obţine aprobarea celorlalţi.
5._ Descopăr că hotărîrile pe care le iau depind de ceea ce vreau ceilalţi, nu de ceea ce vreau eu însumi.
6._ De multe ori sînt obsedat de nevoia de ordine desăvîrşită în viaţa mea.
7._ Pun munca mai presus de orice.
8._ Constat adesea că mă adaptez nevoilor tovarăşului meu de viaţă, mai degrabă decît să-i împărtăşesc ceea ce simt.
9._Nu simt mînia.
10._Adesea mănînc prea mult.
11._ Ma întreb tot timpul ce cred ceilalţi despre mine.
12._Îmi ascund sentimentele pentru ca ceilalţi să nu-şi dea seama ce gîndesc cu adevărat.
13._Mi-e teamă că ceilalţi ar fugi de mine, dacă m-ar cunoaşte cu adevărat.
14._Încerc tot timpul să fiu în gardă în relaţiile mele.
15._Încerc să-mi depăşesc îndoiala de sine consumînd alcool sau droguri.
16._Nu pot spune „nu” cînd sînt rugat să fac un serviciu sau să fac parte dintr-un comitet.
17._Cînd încep să fiu trist sau furios, merg la cumpărături, lucrez mai mult sau mănînc în exces.
18._Îmi spun că nu trebuie să mă simt atît de rănit atunci cînd ceilalţi mă dezamăgesc.
19._Simt nevoia să-i controlez pe cei din jurul meu.
20._Trebuie ca toţi cei din jurul meu să mă placă şi să mă aprobe pentru ca să mă simt bine şi să am încredere în mine însumi.
21._Am nevoie de persoane puternice în jurul meu, care să mă susţină fără să-mi ceară nimic în schimb.

Dacă aţi încercuit două sau mai multe dintre afirmaţiile precedente înseamnă că aveţi unele probleme de codependenţă la care trebuie să lucraţi.

Sursa:http://iesireadinlabirint.wordpress.com/

Niciun comentariu: