sâmbătă, 26 septembrie 2009

"Piatra"

Nu am mai scris de mult povestioare din "realitatea imediata"... nu am avut nici dispozitia de a scrie, nici timp pentru blog, dar acum am considerat de cuviinta sa redau o intamplare petrecuta cu ceva timp in urma.
Intr-o sala de examen, inainte de venirea subiectelor ce intarziau sa apara, un tanar de 25-30 de ani, incepe sa vorbeasca despre credinta oamenilor in Dumnezeu. El nu credea si... era foarte nelinistit. Un alt tanar, cam de aceeasi varsta, intervine si ii marturiseste: tu nu crezi in Dumnezeu, si eu te inteleg foarte bine, pentru ca asa eram si eu in urma cu mai multi ani. Eram elev de liceu, la unul dintre cele mai bune licee din oras, profil matematica-informatica, si aveam in clasa colegi care stiam ca sunt credinciosi si ca merg la biserica. Eu nu credeam atunci in Dumnezeu si chiar daca as fi crezut, L-as fi invinovatit de multe. Aveam atunci revolta mea, pentru ca nu ma intelegeam cu parintii si as fi dat toata vina pe El. Eram foarte necajit si ma razbunam intr-un fel pe colegii mei. Ii provocam. Ii intrebam pe ei daca imi pot da raspunsul la urmatoarea intrebare: “Daca Dumnezeu este atotputernic, poate El sa faca o piatra pe care sa nu o poata ridica?” Ceea ce e un paradox, sa poata face Dumnezeu o piatra pe care sa nu o poata ridica.
Ei nu stiau ce sa-mi raspunda.
Ii chinuiam si pe ei dar ma chinuiam si eu pe mine insumi. Asta pana intr-o zi, cand am auzit la radio ca Einstein credea! Einstein era idolul meu, nu ma gandisem niciodata ca el ar putea crede in Dumnezeu, insa din ce am auzit la radio, am inteles ca avea si el o forma de religiozitate. Asta m-a pus pe ganduri foarte mult. Am inceput sa citesc, sa ma documentez. Am ajuns sa citesc cartile duhovnicesti pe care le gaseam in acea vreme, am inceput sa citesc din cartile parintelui Cleopa, din Vietile Sfintilor, sa vad ce viata avea oamenii care credeau in Dumnezeu. Sa nu crezi ca am inceput sa cred dintr-o data, totul s-a petrecut treptat. Si am aflat si raspunsul la intrebarea mea, daca Dumnezeu poate crea o piatra pe care sa nu o poata rasturna, sa nu o poata ridica. Da, poate, si acea piatra este OMUL, pentru ca Dumnezeu l-a creat pe om, dar nu poate sa treaca peste vointa libera a omului, peste libertatea lui.
Tanarul il asculta cu atentie...

Sper din tot sufletul ca si el sa gaseasca raspuns la framantarile sale.

Sursa foto

Ramona

Niciun comentariu: