sâmbătă, 24 iulie 2010

Defragmentarea pe intelesul meu

sau de ce merge greu laptopul/calculatorul :)

Fratele meu desfăcea orice maşinuţă sau aparat pe care îl primea cadou când era mic ca să ştie, să înteleagă, cum funcţionează. Setea asta de a şti, de a cunoaşte există şi acum, a citit mult, a studiat mult şi daca e ceva ce nu cunoaşte, stie unde să caute informaţia. E pasionat de desen, de programe de calculator, de psihologie si de maşini. Când se întâmpla ceva cu laptopul meu, ştiu pe cine să sun:)
Când ne întâlnim, se sperie de multe ori de ceea ce descoperă în laptopul meu, şi primesc certarea frăţească:
Ei, da`ce-i aici la tine, nu ai dat defragmentare, când ai dat ultima oară update la antivirus... etc ?
Ei, îmi iau carnețelul şi îmi notez cuminte ce îmi spune:)
Partea cu defragmentarea mi-era greu de înţeles. Până într-o zi când mi-a explicat, aşa...pe înţelesul meu:
"De fiecare dată când lansăm o aplicatie, indiferent cum se numeste ea (Messenger, Office, Winamp, etc.), calculatorul folosește anumite fișiere și documente necesare rulării optime. În timp, aceste fișiere nu se mai găsesc în locul inițial (pe hard un document poate fi rescris de nenumarate ori, în diverse locuri). Prin urmare, este nevoie de rularea unei aplicații pentru restabilirea ordinii inițiale a fișierelor - defragmentare.
Ai o bibliotecă mare, cu multe cărţi. Când te interesează ceva, iei o carte din bibliotecă, citeşti ce te interesează şi o pui deoparte. Iei altă carte, iar citeşti din ea, apoi iei alte cărţi din bibliotecă, le rasfioeşti şi nu le mai pui înapoi. După un timp, când ai nevoie de ceva, e greu să mai găseşti ce îţi trebuie, cărţile nu mai sunt aşezate frumos pe rafturi în bibliotecă, ci sunt puse alături. Când pun în aplicaţie defragmentarea, cărţile sunt luate şi puse înapoi în raft. Din nou le poţi găsi cu uşurinţă. "
Deci asa...:)

Luci, fratele meu drag şi unicul :)

Niciun comentariu: