duminică, 19 iunie 2011

În numele Meu- film de scurt metraj despre un preot şi un copil



“In numele Meu”
Un film de Maria Mojar. Premiu pentru cel mai bun scenariu, cel mai bun operator la a 25-a editie a Festivalului organizat de Institutul Panrusesc de Stat de Cinematografie.

1. Satul era doar de femei si copii deoarece barbatii au murit in razboi.
2. Fetita era a sorei mamei copiilor si era rezultatul unui viol din partea soldatilor germani, de aceea fetitei i se spunea ”Fascista”, pina cind parintele a botezat-o Ana.
3. Parintele a fost arestat de NKVD. Femeilor revoltate le-a zis ca il iau sa-i dea un ordin (in rusa ordin si rasplata, ”nagrada”, sint exprimate prin acelasi cuvint). Desigur, se referea la rasplata viitoare pentru mucenicie, dar femeile au inteles ca au venit sa-l ia pentru a-l decora cu vreun ordin sovietic.
(pr. Savatie Baştovoi)
*
În seara asta am văzut şi eu filmul. E sfâşietor...
Despre film nu doresc acum să vorbesc, vă recomand din suflet să-l urmăriţi, e un film frumos, inspirat, genial, chiar dacă e un scurt metraj.
Am vibrat puternic la durerea fetiţei din scena finală când aleargă în urma părintelui arestat strigând: ''mama''.
Da...sfinţii sunt şi ''maici''! În acatistul Sfântului ierarh Nicolae, sfântul este numit maica:
''Bucură-te maica mulţimii popoarelor pământeşti'' ( icosul 11).
Da, preotul era ''mama'' pentru copila Ana.
Ramona P.

2 comentarii:

Breban spunea...

Mi-a placut filmul mult. Este emotionant si plin de invataminte.

Unknown spunea...

un film superb, plin de dradoste, daruire si curaj.