sâmbătă, 30 iulie 2011

Casandra Maria Hausi - Trofeul festivalului Maria Tanase - Craiova 2009

La foc de tabără, înconjuraţi de pădurea de brazi, acoperiţi de stele, ascultam doine.
Casandra Maria Hauşi cântă Balada lui Pintea Viteazu`.
Atunci mi-a dat fiori.
Acum am reasculta-o şi, din nou, mi-a dat fiori. E uimitoare...

Prietenilor mei din tabăra ''Dragoste şi prietenie'', cu dragoste şi prietenie :) Vă îmbrăţişez şi vă iubesc. Vă mulţumesc din suflet pentru toate. (Ramona)
***
Videoclip: ''Balada lui Pintea Viteazu''
Inregistrare: Radio Cluj, martie 2007
Foto: Stoian Nicolae Rafael


BALADA LUI PINTEA VITEAZU

Culegere de folclor editata in 1982, Gheorghe Gh. Pop, informator: Anuta Munteanu pe atunci 68 ani, sat Valeni- Budesti
In partitura acestei balade apar pe diferite pasaje muzicale indicatii ale cantatului cu noduri (lovituri de glota). Specifica Tarii Maramuresului si Tarii Lapusului.  De regula aceasta infloritura daca apare in afara textului de vers, ceea ce deseori se intampla, ea se executa pe un refren cunoscut ca: "dzaii-hai hai dzai zai-hai", "hai-hai", "dui, dui si iara dui"
Aici infloritura melodica se va desfasura pe una din silabele versurilor. (spre exemplu: Tat murgutu cel de vant- cuvantul Vant pe silaba a; Susoara l-o lovit-cuvantul lovit, pe vocala i.)

2 comentarii:

. spunea...

imi place foarte mult casutza cu floarea soarelui ..e o bijuterie :X

Ramona spunea...

Da, aşa este. Mulţumesc de vizită:)