miercuri, 3 octombrie 2012

Cum ne spovedim? Serile Tălpălari cu Maica Siluana

Serile Tălpălari, 2 octombie
Despre spovedanie

 1. Nu lucram cu harul primit la spovedanie 
Cauza: îndragostirea noastră de placerea pacatului.
Urâm rodul pacatului dar iubim rădăcina pacatului. Harul pe care îl primim la spovedanie ne da putere sa spunem NU pacatului nu sa nu ne mai vina sa facem pacatului. Centrarea energiei sufletesti pe negarea problemei ne impiedica sa lucram cu harul. Harul ne aduce o putere care ne face sa spunem: fac ce nu simt, ce nu cred pentru ca asa spune Dumnezeu.
Mie imi vine sa tip, si am toate motivele sa o fac, dar in aceste conditii eu pot alege sa lucrez cu harul si spun: Doamne, opreste-ma cu Harul Tau. Astazi liberul arbitru este sa spunem Nu la ce ne vine, pentru ca ce-mi vine e mult mai rapid si scurt, decat gandirea rationala. Eu am timp sa spun Nu, folosind Harul.
 Pentru a folosi harul avem nevoie sa descoperim omul cel tainic al inimii. Omul vechi spune ca nici nu vreau sa il iert. Omul launtric spune ca Doamne cred in Tine ca Tu ma vei ajuta sa iert.
Omul sufletesc are mare nevoie de razboi, si el e multumit cu orice motiv de razboi. Noi toţi tanjim sa ajungem la o anumita inaltime si suferim ca suntem un nimeni. Si ne chinuim, strofocam si tot ratam. La prima spovedanie avem nevoie sa ne dam seama ca nu reusim nimic dupa moartea noastră. Sa profitam de acest moment, ca egoul isi revine repede.

2. Obisnuita de a-i spune duhovnicului nu pacatele, ci necazurile
Asta il scoate pe parintele din legatura cu harul, si intra in dimensiunea sufleteasca si omul iese din pocainta.
 Intrebarea e: cum crezi ca ai contribuit la aceste necazuri sau ce faci in acest necaz?
Faci pacate, te plangi de Dumnezeu, deznadajduiesti?
Nu va povestiti necazurile nici duhovnicului, nici copilului. Astea doua sunt crime. Ne descarcam prin povestirea necazului, dar nu crestem duhovniceste si nu ne vindecam. Putem avea la inceputul pocaintei o discutie cu parintele despre noi si viata noastra, dar apoi terminam cu telenovela.

3. Noi ne spunem dorintele si planurile noastre duhovnicului, ca sa ne aprobe egoismul nostru.
Daca nu ne incuviinteaza, spunem ca duhovnicul nu este bun, nu ma intelege..... Asta ne alimenteaza plansul de mila. Asta este un surogat identic natural cu plansul pocaintei. Adancul sufletului meu plange pentru pacat, dar pentru ca nu indraznim sa traim durerea de acolo, plangem de mila. De cate ori ne vine sa plangem de mila sa spunem Doamne, da-mi sa-mi plang pacatul!
Pentru ca nu urasc pacatul, ţip la celalalt. Orice mi s-ar fi intamplat in viata, pentru ca traiesc inseamna ca pot face ceva cu trairea vietii asa cum e!
Ce pot face eu cu asta? Sa transformam asta în trambulina catre Dumnezeu.
Toti trecem prin starea asta, dar sa nu ne oprim acolo! Sa folosim iadul ca loc de trecere, nu ca locuinta!

 4. Ma duc sa ma marturisesc sa ma usurez?
Daca parintele iti da un canon sau iti spune sa te desparti de cineva cu care traiesti in pacat, te vei simti usurat?
Pe de alta parte, usurarea este duhovniceasca, si avem curaj sa continuam lupta si nevointa.

 5. Ispita duhovnic - ucenic, aceea de a se impresiona unul pe altul
 Pocainta adevarata ne aduce bucurie chiar daca nu ne putem lepada de pacat.

6. Compararea cu stilul altora de a se spovedi
In spatele deznadejdii tale se ascunde microbul mandriei!
Cum e posibil sa fac asta?
 E foarte posibil, am vazut ca e foarte posibil. Atunci incep sa ma contemplu in asta si sa ma arat Domnului.
Sf Nicodim: ma mir ca am facut numai atat!

Statea de pocainta este:
1. Pazeste-ma Doamne în ziua aceasta fara de pacat 
2. Opreste-ma, Doamne (umilinta de a te opri in timpul pacatului)
 3. Iarta-ma, Doamne! 

 Pregatirea pentru Sfânta Împărtăşanie este terapie. Avem doua aspecte: nu indrazni sa te apropii daca te indreptatesti si nu ai iertat pe toate cate ai gresit, si sa ne cerem iertare de la toti carora le-am gresit. Al doilea aspect: sa avem iubire de Domnul, sa ne rugam pentru a-L iubi.
 Dumnezeu are ac de cojocul fiecaruia.
 Duhovnicul este martorul iubirii lui Dumnezeu pentru mine.

 De descarcat inregistrarea audio:
 Click pe linkul de mai jos sau click dreapta + save as
http://dlf.transfer.ro/transfer_ro-03oct-75b435f04ffa126.zip

Un comentariu:

Angy spunea...

Multumesc maicii Siluana, pentru aceste ganduri, care mi-au lamurit unele aspecte in ce priveste, duhovnicul, spovedania, Sfanta Impartasanie.

Doamne ajuta